Manuális klíma esetén először alacsonyabb ventilátorfokozatot érdemes használni, hogy a motor hőt tudjon termelni, és elkerüljük a hideg levegő okozta kellemetlenségeket. Hidegben sokszor előfordulhat, hogy a klímakompresszor kikapcsol, de ettől függetlenül érdemes bekapcsolva hagyni a rendszert, mivel ilyenkor nem jelent nagy terhelést a motorra, és az üzemanyag-fogyasztás alapvetően nem növekszik.
Fontos a párátlanítás!
Az autósok nyáron használják leginkább a klímát a rekkenő hőségben, a légkondicionáló azonban a hideg időben is hasznos mert segít megszüntetni az ablakok párásodását. A belső keringtetést viszont ilyenkor érdemes elkerülni, mert az utasok által kilélegzett levegő a pára kialakulásához vezethet. Friss levegő befújásával viszont hatékonyan megelőzhető a párásodás problémája.
A fűtés: télen nem kerül semmibe
A belső égésű motoros autók fűtéséhez szükséges hőt a motor működése során keletkező energia biztosítja. Ezért a fűtés nem jelent plusz terhelést a motor számára, szemben a nyári hűtéssel, ami ha nem megfelelően használjuk többletkiadást jelent az autósok számára. Ha nem használjuk el ezt az „ingyen fűtést”, a motor hűtőrendszerén keresztül egyszerűen elvész.
A cikk folytatásáért, a reklám alatt kattints a tovább gombra!